Friday, August 21, 2009

:+:SALAM RAMADHAN:+:

Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Umatku telah dikurniakan dengan lima perkara yang istimewa yang belum pernah diberikan kepada sesiapa pun sebelum mereka. Bau mulut daripada seorang Islam yang berpuasa adalah terlebih harum di sisi Allah daripada bau haruman kasturi. Ikan-ikan di lautan memohon istighfar (keampunan) ke atas mereka sehinggalah mereka berbuka puasa".

Allah mempersiapkan serta menghiasi jannah yang khas setiap hari dan kemudian berfirman kepadanya: "Masanya telah hampir tiba bilamana hamba-hambaKu yang taat akan meninggalkan segala halangan-halangan yang besar (di dunia) dan akan mendatangimu."

Pada bulan ini syaitan-syaitan yang durjana dirantaikan supaya tidak menggoda mereka ke arah maksiat-maksiat yang biasa mereka lakukan pada bulan-bulan selain Ramadhan. Pada malam terakhir Ramadhan (orang-orang yang berpuasa ini) akan diampunkan." Maka sahabat-sahabat Rasulullah SAW pun bertanya: "Wahai Pesuruh Allah, adakah itu malam lailatul Qadar?" Dijawab oleh Rasulullah SAW: "Tidak, tetapi selayaknya seorang yang beramal itu diberi balasan setelah menyempurnakan tugasnya."

...................................................................................

...SALAM...

Lame tul ina x update blog...byk nk story sebenarnye...tp..tp....hehe..leka sgt jaga kebun kt FB.. :) .....Nk jenguk blog kwn2 pon x dan...........pada kengkawan blog,bukan ina x sudi nk jenguk,hati ina meronta2 nk jenguk................tp............tula...bz jaga kebun..hehe..sape ek yg bertanggungjawab ajar ina berkebun nie..????kwn2 blog jugaaakk..hihi...................

Ok la...x nk bebel byk2................. :)

Dikesempatan ini ina nk ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN yg mulia...SELAMAT BERPUASA..................semoga bertambah amalan kita di bulan yg mulia nie........Semoga amalan2 kita diberkati Allah.... :) .......... AMINNN.... :)

Melihat segalanya dengan hati yang bersih, tanpa mengharap pujian sesama. Semoga menjadi Ramadhan yang berkah,& berdoa mengharap istiqamah di jalan-Nya.Taqabalallahu Minna Waminkum… Selamat Ramadhan 1430H..

9 comments:

Nana said...

selamat menyambut ramadhan al-mubarak

sesemutku said...

salam ramadan jgk dr semut sekluarga =)

Azmiezas said...

Salam Ramadhan dari Azmiezas jugak ye...

sis_nita said...

salam ramadhan al-mubarak.. :)

MuMMy 2 Haqq said...

selamat menyambut ramadhan..

POSH76 said...

selamat berpuasa...

Just Call Me Bitt said...

selamat berpuasa...kalo main fashion war add la kite ek ;)

kakyong said...

Ina .,
selamat meraih pahala di bulan puasa..

heheh.. kakyong la ni berladang 2 hari sekali.. jengah sehari sekali jer.. la ni tnm yg 2-4 hari baru tuai... kihkihkih

Sellynna said...

selamat menyambut ramadhan..

skang mmg tgh musim berkebun.. kdg2 tgh cuti pon rasa nak gi opis sbb syg tinggalkan kebun kt fb hehe.. maklum ler bil broadband tak bayo lagi hihi.. berkebun dr opis je la..